středa, 13. prosince 2017
7:29:50pm

Smrtí to nekončí aneb v uličkách města Bakersfield

Smrtí to nekončí aneb v uličkách města Bakersfield (2005, M. Světlíková)

Divadelní hra se zpěvy a tanci z prostředí divokého západu. Zuzana miluje Geoge Blacka? Zuzana miluje Francise? Zuzana miluje Danyho? Koho Zuzana miluje? Kdo jí pomůže? Co je pravda? Kdo je zloduch? Bude zlo potrestáno? Co je po smrti? Smrtí to nekončí? A co na to moudrá indiánka? Můžou člověku narůst křídla? Prostě normální kovbojka.

Osoby a obsazení

  • George Black, cizinec Jiří Černý
  • Adam Stone, šerif Josef Hudeček
  • Zuzana, dcera šerifa Jana Vašinová
  • Daniel, kovboj Jan Bednář
  • Francis, kovboj Jaroslav Novák
  • Joe, šerifův pomocník Jiří Černý ml.
  • Nick, barman Václav Veselý
  • Abilene, servírka Iveta Ksandrová
  • Pike, opilec Pavel Demele
  • Šustí sukní, indiánka Irena Štochlová
  • Režie Markéta Světlíková
  • Scéna Markéta Světlíková a DOVEDA
  • Hudební doprovod skupina Ponny Expres ve složení:
    Václav Jiruška, Martina Provazníková, Pavel Bucháček, František Pávek, Ota Pávek
  • Speciální zvukové efekty Ota Pávek

 

Recenze


Smrtí to nekončí (Alena Exnarová, Miletínské divadelní jaro 2005)

K realizaci inscenace Smrtí to nekončí se Divadelní soubor DOVEDA Sloupnice spojil s hudební skupinou Ponny Expres. Na počátku všeho bylo téma a výběr písniček z oblasti country. Pak vznikl spojovací původní text napsaný Kryštofem Ungrádem a byl přehodnocen výběr písniček. Výsledkem je příjemný „countryový písničkál“ z prostředí divokého západu. V režii Markéty Světlíkové jsme viděli řadu zajímavých postav (pánská část souboru byla výraznější) a situací, někdy výrazně parodických, jindy vážných, a tak jsme si kladli otázku, zda ty vážné situace nemají být výraznější, aby docházelo k žádoucímu kontrastu a parodická linie byla udržena. Především díky Ponny Expresu je výborná hudební složka inscenace (trochu distonace jsme některým herečkám odpustili). A příjemný je celkový projev všech aktérů – jdou za sebe, mají smysl pro humor a hrají s viditelnou chutí, kterou dokázali přenést do hlediště (1. doporučení na Krakonošův divadelní podzim).